Öğretim Elemanlarının Sosyodemografik Değişkenlere ve Üniversitelerini Değerlendirmelerine Göre İş Doyumları

Meliha TUZGÖL DOST, Fulya CENKSEVEN

ÖZ

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 




Bu çal



 



 


ışmanın amacı, öğretim elemanlarının iş doyumlarını bazı

sosyodemografik
de



 



 


ğişkenlere ve sunulan destek ve olanaklar açısından üniversitelerini değ

erlendirmelerine göre
incelemektir. Ara



 



 


ştı

rma 193’ü Hacettepe (% 49.2) ve 199’u Çukurova Üniversitesi’nin (% 50.8)
farkl



 



 


ı fakültelerinde çalışan 392 öğretim elemanı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğ

retim
elemanlar



 



 


ının iş doyumu düzeyini belirlemek amacıyla Öğretim Elemanları İş Doyumu Ölçeğ

i
(Kelecio



 



 


ğlu, Bilge ve Akman, 2006) ve bağımsız değişkenlerle ilgili bilgileri elde etmek amacı

yla
ara



 



 


ştırmacılar tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğ

retim
elamanlar



 



 


ının iş doyumlarını

medeni durum, akademik yükseltmelerle ilgili olarak üniversiteyi
objektif ve bilimsel bulma, üniversitenin bilgisayar ve internet olanaklar



 



 


ının yeterliliğine iliş

kin
alg



 



 


ı, üniversitenin sunduğu sosyal olanakların yeterliliğine ilişkin algı

ve üniversitenin
çal



 



 


ışanlarda değerlilik ve aitlik hissi yaratmaya yönelik çalışmalarının yeterliliğine ilişkin alg

ı



faktörleri etkilemektedir. Bulgular do



 



 


ğrultusunda sonuçlar tartışılmış

ve önerilerde
bulunulmu



 



 


ş

tur.



ANAHTAR KELİMELER

Job satisfaction, faculty members, university

Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.