Cilt 50 (2025)

Ölçme ve Değerlendirmede Yenilikçi Yaklaşımlar Özel Sayısı

MAKALELER

Öğrencilerin El Yazısıyla Yanıtladığı Açık Uçlu Maddelerin Puanlanmasında Yapay Zekâ Performansının İncelenmesi | PDF | | PDF (English) |
Mahmut Sami Yiğiter, Erdem Boduroğlu
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Ortak Metninin Kapsayıcı Ölçme ve Değerlendirme İlkeleri Açısından İncelenmesi | PDF | | PDF (English) |
Süleyman Temur
Ölçme Değerlendirme Metinlerinin Seçimi ve Yazımına Yönelik Bir Araç: Okur Dostu Bilgilendirici Metin Dereceli Puanlama Anahtarı (ODBİMDEPA) | PDF | | PDF (English) |
Dilek Fidan, Tuğba Çelik Korat, Sercan Demirgüneş, Seçil Alaca, Nida Kırömeroğlu
Okuduğunu Anlama Seviyesinin Ölçümünde Boşluk Tamamlama Testleri | PDF | | PDF (English) |
Muhittin Rahman Kalyoncu, Muhammet Memiş
Karşılaştırma Yargılarıyla Puanlamada Uyarlamalı Eşleme ve Standart Hata Sonlandırma Kuralı: Yazma Becerisinin Ölçülmesine Yönelik bir Uygulama | PDF | | PDF (English) |
Sungur Gürel, Murat Doğan Şahin, İbrahim Uysal, Ali İhsan İbileme, Tuba Gündüz
Eğitimde Madde Takımlarının Kullanımı: eTIMSS 2019 Örneği | PDF | | PDF (English) |
Kübra Atalay Kabasakal, Sebahat Gören
Yanıt Sürelerinin Karma Modellemeye Dâhil Edilmesi PISA 2022 Matematik Okuryazarlığı Örtük Gruplarının Belirlenmesini Nasıl Etkiler? | PDF | | PDF (English) |
Halime Yıldırım Hoş, Menekşe Uysal Saraç
Ortaöğretime Geçiş Sınavı (LGS) Matematik Sorularının Süreç Standartlarına Göre Değerlendirilmesi | PDF | | PDF (English) |
Hilal Çelik, Zeynep Sonay Ay
Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Dijital Değerlendirme Aracı Hazırlama Deneyimlerinin İncelenmesi | PDF | | PDF (English) |
Süreyya Genç


Creative Commons License
Eğitim ve Bilim'de yayımlanan tüm içerik ve makaleler "Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı" ile lisanslanmıştır.
ISSN: 1300-1337