Öğretim Planlamasında Sistem Yaklaşımı

Demet Öztürk

ÖZ

Öğretme ve öğrenme yönteminde yeni bir düzenleme olarak bilinen sistematik yaklaşım, öğretmene, öğretim planlamasının iskeletini sağlamakta, öğrenciye öğrenme yönteminde bir yol gösterici görevini yapmaktadır. Aşağıdaki derleme çeviri "Teaching and Media, A Systematic Approach” (*) adlı kitaptan, yararlanarak bir bilim olarak öğrenme, öğrenci üzerinde odaklanan bir sanat olarak öğretme, gerçek, nesnel olguların tanımı, öğretim planlaması, eğitimde kullanılacak araçların seçimi ve tüm yöntemin öğretmen tarafından düzenlenebilmesi konularına basit ve yeni bir yaklaşım getirmek üzere hazırlanmıştır. Sözkonusu kitap, gelenekçi öğretmenlerin yöntemlerini taklit etmeyip değişmeyi planlayan, sistematik model içinde çağdaş kaynaklardan yararlanmak isteyen öğretmenler için tasarımlanmıştır. Geçmişte müfredat programlarına yeni boyutlar kazandırmak amacıyla, öğretmen hazırlama programlarına, görsel-işitsel araçlarla ilgili bir bölüm ya da kurs eklemek yeterli görülmekteydi. Bu yaklaşım artık yeterli bulunmamaktadır. Eğitimsel araçlar, artık, öğretimin bir uzantısı, eklentisi değil, tüm planlaması içinde ayrılmaz bir parçası görünümünde ele alınmalıdır. Bu noktadan hareketle, sistematik bir model içinde, tüm yönetimin elemanlarını organize etmek ve gerçek olgular üzerine kurulması gereken öğretimi tasarımlamak için bir plan öne sürülmektedir.

Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.