Öğretmen Adaylarının Değerlendirmeye İlişkin Görüşleri ve Yeterlik İnançları: Değerler ve Uygulamalar

Altay Eren

ÖZ

Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının yeterlik inançlarının değerlendirmeyle ilgili değerleri ve uygulamaları arasındaki ilişkilerde anlamlı arabuluculuk rolleri oynayıp oynamadığının incelenmesidir. Toplam 423 öğretmen adayı çalışmaya gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, öğretmen adaylarının hem öğrenmeyi belirgin hale getirmeye, hem de öğrenme sürecinde otonomi sağlamaya yönelik olarak ifade ettikleri değerler ve uygulamalara ilişkin görüşleri arasındaki ilişkilerin yeterlik inançları tarafından kısmen, ancak anlamlı düzeyde düzenlenmekte olduğunu göstermiştir. Ayrıca, çalışmadan elde edilen sonuçlar, öğretmen adaylarının yeterlik inançları ve performans odaklı görüşleri arasındaki ilişkinin anlamlı olmadığını da ortaya koymuştur. Çalışmanın sonuçlarından hareketle, öğretmen adaylarının değerlendirmeye ilişkin görüşlerinin öğretmen eğitimi sürecinde yeterlik inançlarıyla birlikte dikkate alınması önerilmiştir. 

ANAHTAR KELİMELER

Prospective teachers; Assessment; Beliefs; Teacher Education

Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.