Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından CHAID Analizi ile İncelenmesi

Emre Akgün, Sevilay Kilmen

ÖZ

Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumlarını belirlemek ve bu tutumları yordayan değişkenleri CHAID analizi ile incelemektir. Nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli ve ilişkisel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Esenler ilçesinde öğrenim gören 604’ü kız, 583’ü erkek olmak üzere toplam 1187 ortaokul öğrencisi oluşturmuştur. Öğrencilerin Türkçe dersine yönelik tutumları, Topçuoğlu Ünal ve Köse (2014) tarafından geliştirilen Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği aracılığıyla elde edilmiştir. Öğrencilerin Türkçe dersine yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla Tek Örneklem T-Testi, tutumları yordayan değişkenleri tespit etmek amacıyla CHAID analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin Türkçe dersine yönelik tutumları küçük etki büyüklüğünde olumludur. Öğrencilerin Türkçe dersine yönelik tutumlarını yordayan en önemli değişken “sınıf seviyesi” diğer değişkenler ise “elektronik ortamda oyuna ve sosyal medyaya ayrılan süre, Türkçe dersi ortalamaları, kitap okuma süreleri, okul türü, önceki yıl yaptıkları devamsızlık ve cinsiyet” olarak saptanmıştır.

ANAHTAR KELİMELER

Türkçe dersi, Tutum, Karar ağaçları, CHAID analizi


DOI: http://dx.doi.org/10.15390/EB.2022.10760

Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.