Üst veri dizinleme

Eğitsel Yazılım (DENIS) ve Oyunlarla İngilizce Kelime Öğretiminin Kelime Öğrenme Stratejilerine ve Başarıya Etkisi


 
Dublin Core PKP Üst Veri Öğeleri Dokümanın Üst Verisi
 
1. Başlık Doküman Başlığı Eğitsel Yazılım (DENIS) ve Oyunlarla İngilizce Kelime Öğretiminin Kelime Öğrenme Stratejilerine ve Başarıya Etkisi
 
2. Oluşturan Yazarın adı, kurumu, ülkesi Orhan Kocaman; Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü; Türkiye
 
2. Oluşturan Yazarın adı, kurumu, ülkesi Gonca Kızılkaya Cumaoğlu; Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü; Türkiye
 
3. Konu Disiplin(ler)
 
3. Konu Anahtar Kelime(ler) Eğitim yazılımı, Kelime öğrenme stratejileri, Kelime oyunları, Dil öğrenme, İngilizce kelime öğrenme
 
4. Tanım Özet Bu araştırma kelime öğretiminde kullanılan farklı eğitsel yazılım türlerinin (bire-bir eğitim yazılım ve eğitsel oyunlar) başarıya ve kelime öğrenme stratejilerine etkisini incelemektedir. Eğitsel yazılım ve oyunların başarı üzerine etkisini test etmek için tek gruplu tekrarlanan ölçümlerden oluşan yarı deneysel bir yöntem uygulanmıştır. Araştırmanın diğer problemi olan eğitsel yazılım ve oyunların kelime öğrenme stratejileri üzerine etkisini test etmek için ise tek gruplu öntest-sontest yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada iki tür eğitim yazılımı kullanılmıştır. Bunlardan biri birebir eğitim yazılımı türlerinden olan (Dynamic English Vocabulary Instruction Software) diğeri ise eğitsel oyunlar’dır. Araştırmanın uygulama süreci toplam 9 haftadan oluşmaktadır. İki ayrı eğitim yazılı ile aynı grup üzerinde ard arda (DENIS ve Oyun ortamları) kelime öğretimi uygulamaları yapılmış ve ön-ara ve son ölçümlerle öğrencilerin başarıları karşılaştırılmıştır. Analizler sonucunda her iki yazılım türünün de kelime öğrenimi üzerinde olumlu etkileri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. 9 haftalık uygulama sürecinin başında ve sonunda yabancı dilde kelime öğrenme stratejileri ölçeği (Kocaman ve Kızılkaya Cumaoğlu, 2014) uygulanmıştır. Ölçeğin ön-son test puanları ölçek altboyutlarına ve toplam puana göre karşılaşıldığında öğrencilerin tamamlayıcı stratejiler boyutunda strateji kullanımlarının anlamlı biçimde arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyete göre strateji kullanımları incelendiğinde ise uygulama öncesinde erkek öğrencilerin tamamlayıcı stratejileri kız öğrencilere göre daha çok kullandıkları belirlenmiştir.
 
5. Yayıncı Organizasyon ajansı yeri Türk Eğitim Derneği (TED)
 
6. Katkıda Bulunan Destekleyen(ler)
 
7. Tarih (YYYY-AA-GG) 2014-12-16
 
8. Tür Durum & Tür Değerlendirmeden Geçmiş Makale
 
8. Tür Tür
 
9. Biçim Dosya biçimi PDF, PDF (English)
 
10. Tanımlayıcı Tekbiçim Kaynak Belirleyici http://eb.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/3704
 
10. Tanımlayıcı Digital Object Identifier http://dx.doi.org/10.15390/EB.2014.3704
 
11. Kaynak Başlık; cilt, no. (yıl) EĞİTİM VE BİLİM; Cilt 39, Sayı 176 (2014): Ölçek Geliştirme, Uyarlama ve Eğitim Araştırmalarında Kullanımları Özel Sayısı
 
12. Dil İngilizce=en tr; en
 
14. Kapsam Coğrafik konum, kronolojik period, araştırma örneklemi (cinsiyet, yaş, vb.)
 
15. Haklar Telif hakkı ve izinler